Jeszcze na początku tego roku załoga Polskiej Grupy Górniczej liczyła ponad 30 tys. osób. Po 1 kwietnia, kiedy nastąpiło połączenie z Katowickim Holdingiem Węglowym, liczba pracowników wzrosła do 43 tys. Tym samym Grupa jest jednym z największych pracodawców w Polsce.

Oczywiście największą wartością każdej firmy są ludzie. Nie inaczej jest w PGG. Trzeba jednak pamiętać o tym, że górniczy fach jest trudny, a jego nauczenie wymaga czasu. Dlatego w PGG stawia się na wymianę doświadczeń pomiędzy starszymi i młodszymi pracownikami oraz na odpowiednie przygotowywanie poprzez kursy i szkolenia. Ponadto dokładnie analizuje się potrzeby kadrowe w poszczególnych kopalniach. Działania te są prowadzone z wyprzedzeniem, by można było odpowiednio wcześnie reagować.

W PGG ok. 35 proc. pracowników stanowią ci, których staż pracy wynosi więcej niż 20 lat. Oznacza to, że w najbliższych latach sporo z nich nabędzie uprawnienia emerytalne. Zarząd spółki ma świadomość tego, że koniecznością jest posiadanie załogi, którą cechuje wysoki poziom wiedzy i umiejętności. Zagadnienia tego nie mogło zabraknąć w Strategii Polskiej Grupy Górniczej na lata 2017-2030.

Jeden z pięciu celów strategicznych dotyczy bowiem zapewnienia wysokich kompetencji zawodowych. W gronie celów strategicznych dla obszaru pracowniczego wymieniono: tworzenie i zachowanie wysokich kompetencji w najważniejszych obszarach spółki – ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji technicznych, zapewnienie stabilności kluczowej kadry – w tym uniknięcie luk pokoleniowych oraz wprowadzenie skutecznego, motywacyjnego systemu wynagrodzeń.

Ponadto w założeniach dla obszaru pracowniczego podkreślono, że cele produkcyjne mają być realizowane przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.

źródło: nettg.pl, autor: MD